How wonderful life is now you're in the world

Witam. Jestem posiadaczem fiestki 92r 1100 od lipca 2004. Do tej pory wszystko było ok. ale ostatnio musiałem wymienić czujnik położenia przepustnicy i od tego czasu nie mogę do porządku z wolnymi obrotami. Cały czas chodzi za wysoko. Prubowałem ustawić to położeniem czujnika ale on tam prawie nie ma miejsca na jakąkolwiek zmiane. To jest monowtrysk - tak? czy jest tam gdzieś możliwość żebym to sobie sam wyregulował?

A pytanko drugie to czy wszystkie te silniki 1100 w tych fiestach chodzą tak głośno? Wydaje mi się że to straszny klekot. Czy to wynika z konstrukcji silnika? I czy można zawory doprowadzić do takiego porządku żeby było cicho? Ja u siebie słyszę je zawsze.

Pozdrawiam wszystkich!
Dzięki za każdą rade.


Wrocław niebieska fiestka na numerach DSR

Dobra - Zadałeś drugie pytanko - co możesz zrobić sam ? - wymienić olej i ustawić zawory .
Mówisz o malcu - i inż Świątku - nie napisałeś tylko jak siemiały osiągi i trwałość twojej przeróbki do tej robionej przez pana Świątka .

Co do zadawania głupich pytań - ok poznajesz fiestę, ale silnik w malcu działa na tej samej zasadzie co ten w fieście ( może to byćdla Ciebie szokiem ) więc i ogólne zasady rasowania go sąidentyczne . A rzeczy o których mówisz ( stożki i cośtam ) to duperele i to na dodatek nic nie znaczące ( jeżeli występująw nieodpowiedniej konfiguracji to nawet szkodzące )

Skoro robiłęśgłowicę od malca - to teraz ja nie wiem czy robisz sobie jaja czy mnie prowokujesz ( tym gadaniem o ingerencji w silnik przy pomocy wykręcenia świecy )

fajnie ze masz 1,3hcs (zapewne) i wersje clx. moja pierwsza fiesta taka była, czerwona

do ustawienia zaworów potrzebujesz szczelinomierz, zawory reguluje sie na zimnym silniku czyli np po nocnym staniu.
poszukaj w instr obslugi (znajdziesz na forum) jakie powinny byc luzy.

stukanie a la diesel, to normalna sprawa, w tym silniku zawory sterowane są mechanicznie przez grzybki, dzwigienki i inne pierdoły. jak będziesz miał dobrze ustawione zawory z odpowiednim luzem, to na pewno spadnie spalanie i trochę silnik ucichnie.
nie ucichnie na długo, ale odczujesz różnicę.

pokaz auto w "nasze auta"

Przegladam ksiazke i rzeczywiscie jest w niej napisane tak jak mowi diodalodz, tzn zaplon nastepuje 1-2-4-3 (1 od strony napedu rozrzadu); zaplon rownoczesny w w cylindrach 1 i 4, nastepnie w 2 i 3 (jedna iskra zgubiona, druga wykorzystana)
Czyli mozna podlaczyc:
1-2-4-3
1-3-4-2
4-2-1-3
4-3-1-2
Przewody mam z maja - silikony, powinny byc ok.
Jeszcze jedna sprawa mnie niepokoi - w ksiazce jest podane ze zawory nie sa ustawione w kolejnosci: 1,3,4,7 i 2,4,6,8 tylko wydechowe 1,3,6,8 i 2,4,5,7, cholera tak jest naprawde? Jesli tak to juz wiem dlaczego mi tak klepie, pora zmienic mechanika ?

PS macie jakies PDFy o fiescie ? ja mam ale po angielsku i tak troche glupio sie to przeglada, proslbym o przeslanie na maila koniu@sulechow.net

pzrd.

super, juz duzo wiem:)

a taki cisnieniomierz to jest wyzsza technika czy szukac gdzies po znajomych znajomych mechanika czy raczej wyspecjalizowany zaklad jakis i to kwestia 30zl czy 100?

Aha jeszcze jedno mi sie przypomnialo kolega po zawodowce mechanik jak kiedys jechal moja fiesta to mowil, ze mi klepie jakbym mial panewki wywalone albo zle zawory ustawione i gdzies tam pojechal ustawil je ksiazkowo ale to nie dalo sie czy cos... i ustawil na wyczucie/sluch i niby bylo lepiej ale dalej mowi, ze te panewki... za bardzo nie znam budowy silnika ile wymiana takich panewek i co sie wiaze z ich wymiana?


super, juz duzo wiem:)

a taki cisnieniomierz to jest wyzsza technika czy szukac gdzies po znajomych znajomych mechanika czy raczej wyspecjalizowany zaklad jakis i to kwestia 30zl czy 100?

Aha jeszcze jedno mi sie przypomnialo kolega po zawodowce mechanik jak kiedys jechal moja fiesta to mowil, ze mi klepie jakbym mial panewki wywalone albo zle zawory ustawione i gdzies tam pojechal ustawil je ksiazkowo ale to nie dalo sie czy cos... i ustawil na wyczucie/sluch i niby bylo lepiej ale dalej mowi, ze te panewki... za bardzo nie znam budowy silnika ile wymiana takich panewek i co sie wiaze z ich wymiana?
te silniki klekoczą jak dizle a jak się rozgrzeje to wszystko znika.

ja powiem tak... Nie ustawia sie zaworów ksiązkowo bo jest tam błąd... Chyba że wyeliminowano go z nowych ksiąg serwisowych... Matis ma racje co do sprawdzania kabli. Kable przeważnie mają przebicie jak jest wilgoć... Co masz na myśli słaba?? Ledwo jedzie? Jak u Ciebie ze stanem oleju?? Olej Ci znika czy poziom sie utrzymuje?? Masz Fieste na gazie??

[ Dodano: Sob Maj 20, 2006 23:26 ]

Witam. Co pare/ parenaście sekund mam problem z obrotami na biegu jałowym, silnik chyba tracił zapłon, obroty i sie lekko trzesie. Po czym jest dobrze na moment.

Byłem juz u paru mechaników, i ostatnio stwierdził że traci zapłon i tak juz maja te silniki. gaznik zrobiony, zawory ustawione, świece sprawdzone.

Witam!
Ja tez miałem podobny problem nie paliła mi aż 12l gazu tylko troszkę mniej 10l ale i tak dużo w poruwnaniu do benzyny.
(Obecnie na gazie mam przejechane 5000km.) Więc Z tą usterką jechałem do gazownikow oni w/g komputera regulowali spalanie i ustawili tak ze juz nie bedzie tak duzo palila Mówią ze nie mozna ustawic za malo bo zawory sie powypalaja ( tak twierdza)
( Mówie po co mi gaz skoro tyle pali jego?) w/g ich ustawien i komputera powina juz teraz te 2 litry wiecej niz benzyny czyli u mnie ok 7-8l Ale ich regulacja nic nie dała fiesta nadal palila duzo 9.6-10l
Obserwowałem czym kręcil gazownik sam sobie wyregulowalem słuchajac prace silnika Skrecałem tą srube a razem z nia spadały obroty. Przejechałem sie patrzac czy nie jest zdecydowanie słabszy niz byl i ustawilem tak jak mi odpwoada slabszy na gazie. (kilka razy sie zatrzymywalem aby ustawic jak na ucho ok)
No i ustawilem obecnie pali mi 7.5l i nie czuje duzej roznicy w mocy jak na benzynie.

Fiesta potrafi tyle palić... przynajmniej mi wszystkie tyle palą ;-). Myślę, że regulacja całego silnika pozwoliłaby zredukować spalanie. Osoba która regenerowała mi gaźnik twierdziła, że bardzo ważne w tych silnikach jest ustawienie zaworów. Ile w tym prawdy nie wiem, ale jeśli chciałbym obniżyć spalanie zleciłbym w dobrym warsztacie kompleksową regulację silnika. Dla pocieszenia powiem, że u mnie spalanie przy silniku 1,1 dochodziło nawet do 15 litrów ;-), ale to był wynik wyjątkowo rozregulowanego silnika. Po regulacji było znacznie lepiej.

Aaa... posta mi wcięło, a tak wszystko fajnie opisałem... no nic jeszcze raz.
W mojej fieście maskę przytrzymuje zawias na sprężynie. Właśnie ten zawias wyrwałem z klapy.
W instalacji gazowej mam zawór, który ręcznie mogę ustawić na gaz/benzynę lub automat. Jest taka mała śmieszna dźwignia. Żadnych pstryczków nie dorabiałem Niestety nadal coś tam szwankuje :/ Będę musiał wymienić stacyjkę do gazu i ten zaworek. Ile to może kosztować ? Ktoś się orientuje ?

masz aprat zapłonowy z kopułka czy z dwie podwójne cewki z tyłu bloku silnika . Bo to jest różnica jeśli masz zwykły aprat zapłonowy z tylu bloku silnika to ustawia sie go najprościej na słuch ale proponuje ustawić najpierw zawory i dobra przerwe na świecach bo nowe np HGK maja przerwe 0,8 a fiesta na apracie z czujnikiem halla wymaga 1.0 mm . potem dopiero regulacja zapłonu .

Podlaczam sie pod temat...
Mam do czynienia z taka sama sytuacja we Fiescie - objawy tak jak wyzej napisano
Wymienione kable, swiece, wszystkie filtry, ustawione zawory, wywalony katalizator, sprezanie na garach po 12/12/12/12
Wydaje mi sie ze ma tez odrobine za niskie obroty zaraz po odpaleniu, krokowiec czyszczony, sprawny. (ale sprawe obrotow mozna pominac gdyz za niskie obroty ma przez kilka sekund tylko pozniej na wolnych chodzi normalnie)
Predkosc max 130 i dalej nie pojdzie.
Splalanie w miescie do 7 litrow (zalezy od potraktowaniu gazu)

Podczepiając się pod temat może ktoś powie mi, o co chodzi w moim autku Fiesta MK 3 1.1 50 koni. Gdy zapalam rano odpala za pierwszym razem chodzi równo do momentu kiedy nie dodam gazu wtedy jakby zaczął chodzić na 3 gary a nie na 4 i szarpie do momentu kiedy silnik się trochę nie nagrzeje albo nie dostanie wyższych obrotów. Wymieniłem świece jakieś 3 tygodnie temu razem z kablami WN niestety na Janmory. Kłopot jest zawsze rano jak już pojeżdżę to cały dzień jest spokój. Zawory są ustawione poprawnie gdyż ostatnio zmieniałem gumki na zaworach. Jeśli ktoś miał podobny problem lub sugestie proszę o info